Advertising and television content for children in Argentina

  • María José Canale Fundación iS+D / Revista Prisma Social
  • Antón Álvarez-Ruiz Universidad Complutense de Madrid

Resumen

This paper analyze two representative television programs of the current Argentina children's culture, they have been compared based on their apparently opposite goals: whilst the first one is part of a private channel, the second one is embedded in the kid´s channel (“Pakapaka”) which depends of the Ministry of National Education. During four month were recorded episode of both programs in order to understand what mechanisms and strategies used television when communicating with multimedia children in a communicative environment. The results show how the television uses its space to connect and constantly guides their young viewers to new screens where they can consume the product in multiple ways.

 

Publicidad y televisión en contenidos para los niños en Argentina

Resumen

Este trabajo examina dos programas televisivos representativos de la cultura infantil Argentina actual que son comparados a partir de sus aparentes fines opuestos: mientras que el primero pertenece a un canal privado, el segundo se ubica en la grilla del canal infantil dependiente del Ministerio de Educación Nacional (Paka Paka). Durante cuatro meses fueron grabados los capítulos de ambos programas con el fin de comprender qué mecanismos y estrategias utiliza la televisión a la hora de interpelar a un niño/a multimedial inmerso en un ecosistema comunicativo. Los resultados obtenidos nos dejan ver que la televisión utiliza su espacio para conectar y derivar constantemente a sus espectadores hacia nuevas pantallas donde podrán consumir el producto de múltiples maneras.



Biografía del autor/a

María José Canale, Fundación iS+D / Revista Prisma Social
Universidad Nacional de Entre Ríos, Argentina
Antón Álvarez-Ruiz, Universidad Complutense de Madrid
Universidad Complutense de Madrid, Spain

Citas

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Publicado
2016-05-15
Cómo citar
Canale, M. J., & Álvarez-Ruiz, A. (2016). Advertising and television content for children in Argentina. Revista Prisma Social, 238-260. Recuperado a partir de http://revistaprismasocial.es/article/view/1320
Sección
Sección temática